placeholder
25/01/2021

10 Teatres de Proximitat impulsen: Una convocatòria conjunta de textos i projectes per promoure la creació escènica contemporània a les sales de proximitat

- Les sales potencien la creació contemporània amb l'objectiu d'arribar a més creadors i donar més transparència i igualtat d'oportunitats per accedir a les seves programacions

- Les 10 sales de proximitat que hi participen són: el Teatre Akadèmia, l'Antic Teatre, la Sala AtriumEl MaldàLa Badabadoc, la Sala Fènix, la Sala FlyhardLa Gleva, el Tantarantana i la Sala Versus Glòries

- La convocatòria de textos i projectes d’arts escèniques s'obre avui. Les propostes es podran presentar entre el 25 de gener i el 25 de març de 2021. Els Teatres de Proximitat es comprometen a seleccionar un mínim de 6 projectes i programar-los durant les temporades 2021-2022 o 2022-2023.

Després de la col·laboració iniciada el passat mes de juliol durant el Festival Grec de Barcelona, on les deu sales de Proximitat es van aplegar sota el lema "On el teatre batega" i van llançar el web www.teatresdeproximitat.cat, segueixen treballant plegades, aglutinant esforços i compartint coneixement, amb l’objectiu de crear més iniciatives que beneficiïn al públic, creadores, companyies i artistes i generin vincles entre les sales.

D'acord amb aquest mateix principi, i després d’haver engegat recentment l’abonament “10 escenaris, 1 univers d’emocions”, que connecta les 10 sales, neix una nova iniciativa que compta de nou amb el suport d’ADETCA.

Es tracta d'una convocatòria conjunta de textos i projectes amb la intenció d’estimular la creació de totes les tendències teatrals i amb la finalitat d’afavorir la promoció i divulgació de les arts escèniques contemporànies.

El grup de sales que conformen el projecte “On el teatre batega” volen promoure amb aquesta iniciativa el suport a la creació i l'accessibilitat a les sales. Per aquest motiu, proposen una acció conjunta, per tal de dinamitzar-ne la difusió, que reforci el teixit d'espais i la creació de proximitat.

Objectius:

Donar suport a companyies, autors/es, dramaturgs/es catalans/es i novells/es.
- Oferir un teatre en el qual el públic s’hi senti representat.
- Crear vincles amb altres agents culturals i socials dels barris i extrapolar-los a la resta del territori.

En definitiva, es vol apropar al màxim l’experiència teatral a l’espectador i ser una incubadora de nous creadors.

Els Teatres de Proximitat es comprometen a escollir un mínim de 6 projectes que seran programats durant les temporades 2021-2022 - 2022-2023. Es determinarà més endavant en cada cas l'acord de col·laboració (producció, coproducció, residència o lectura dramatitzada).

La selecció de textos i projectes es farà a través d'un jurat format per una comissió de lectura dels diferents teatres que hi participen. La resolució es farà pública durant el mes de Juny de 2021.

DETALL DE LA CONVOCATÒRIA

A qui ens dirigim?

Dramaturgs/es, creadors/es i companyies

Condicions

Només es valoraran les propostes que arribin entre el 25 de gener i 25 de març de 2021 i que hagin omplert el formulari.

Les propostes...

· Hauran de ser inèdites, que no s’hagin produït/estrenat (o que no hagin realitzat més de 5 representacions) i sobretot que estiguin ideades per a l’espai escènic d’un teatre de proximitat.

· Poden ser de qualsevol gènere i format escènic (teatre de text, dansa, arts visuals, escenes híbrides, gest o noves tecnologies).

· Hauran de tenir un màxim de 5 intèrprets.

· Poden ser únicament textos o projectes que ja hagin estat concebuts per una companyia o equip artístic concret.

Més informació al web Teatres de Proximitat

Formulari inscripció: Podio